Turunduskampaaniad pakuvad suurepärast võimalust teenida märkimisväärset tulu, kuid sageli jääb potentsiaal, mida õigete strateegiate abil oleks võimalik realiseerida kasutamata. Turunduskampaania tulu maksimeerimiseks on mitmeid erinevaid viise, kuid keskne roll on pakkumiste struktureerimisel. Kui kasutada kampaania jooksul hästi läbi mõeldud kolmeastmelist pakkumiste süsteemi – eelpakkumine, põhipakkumine ja järelpakkumine – võib tulu mitmekordistada. Selles blogi postituses räägin, kuidas iga pakkumine aitab tulu maksimeerida ja kuidas neid strateegiaid edukalt rakendada.

 

Eelpakkumise tähtsus: alusta tugevast vundamendist

Eelpakkumine mängib kriitilist rolli, kui eesmärgiks on turunduskampaania kasumlikkuse maksimeerimine. See on madalama hinnaga pakkumine, mida pakutakse tavaliselt kampaania alguses, näiteks väljakutse, töötuba või VIP pakkumine, et leevendada kampaaniakulude survet. Peamiseks eesmärgiks on kliendile tutvustada kes sa oled ja mida sul talle pakkuda on.

Turunduskampaania algfaasis on tavaline, et kliendid pole veel valmis suuremat investeeringut tegema, kuid väiksem pakkumine, nagu töötuba, juhendmaterjal või eksklusiivne ligipääs mingile sisule, võib neid motiveerida esialgse otsuse tegemiseks.

Eelpakkumine loob tugeva aluse edasisele müügile.

 

Põhipakkumine ja selle mõju: keskendu põhieesmärgile

Põhipakkumine on turunduskampaania “südameks”. See on toode või teenus, millele kogu kampaania keskendub. Põhipakkumine on tavaliselt kõrgema hinnaga ning siin on oluline, et kampaania eelnevad pakkumised toetaksid selle edukust. Näiteks kui klient on eelpakkumise juba ostnud, on palju suurem tõenäosus, et ta teeb järgmise, suurema ostuotsuse. 

Hea strateegia on hoida põhipakkumine avatud vaid piiratud aja jooksul, näiteks kolm kuni viis päeva. See tekitab kliendis tunnet, et kui ta ei tegutse kohe, jääb ta millestki olulisest ilma. Seda tüüpi piiratud ajaga pakkumine aitab suurendada kampaania efektiivsust ja kasumlikkust.

 

Järelpakkumine: ära jäta kedagi maha

Paljud kliendid võivad jätta põhipakkumise ostmata, sest hind tundub neile liiga kõrge. Sellisel juhul on kasulik lisada turunduskampaaniasse järelpakkumine. Madalama hinnaga toode või teenus, mis aitab neil siiski tulemusi saavutada ja on soodsam kui põhipakkumine. Näiteks kui põhipakkumine on personaalne mentorlus, võib järelpakkumine olla e-salvestuste ja töölehtede komplekt, mis sisaldab sama sisu, kuid ei nõua mentori isiklikku kohalolu. Vastutus tulemuste saavutamisel on kliendi iseseisval tegutsemisel, ilma kõrvalise abita.

Järelpakkumine mitte ainult ei anna inimestele võimalust saada midagi väärtuslikku väiksema hinna eest, vaid see võib märkimisväärselt suurendada sinu kampaania kogutulu. Järelpakkumise strateegiad müügitulemuste parandamiseks võimaldavad jõuda suurema sihtrühmani, sest salvestused võivad jõuda ka need, kes eelpakkumist ja põhipakkumist ei tarbinud. 

Eelpakkumist, põhipakkumist ja järelpakkumist ei müüda kunagi samaaegselt. See tekitab kliendis otsustamishalvatust ja ta ei pruugi sellisel juhul ühtegi pakkumist valida. Erandiks on VIP pakkumine, mida võib eelpakkumisega koos müüa. Näiteks tasuta väljakutsega. Aga kui eelpakkumine lõpeb, siis lõppeb ka VIP pakkumise võimalus.

 

Müügipsühholoogia ja kliendi enesekindluse tõstmine

Iga turunduskampaania peaks tuginema sügavale arusaamisele müügi psühholoogiast. Ostmine on sageli seotud emotsioonidega ja üheks alustalaks tulu maksimeerimisel on kliendi enesekindluse kasvatamine. Väiksemate ostude, nagu väljakutse, töötoa või VIP-pakkumise, kaudu suudame suurendada kliendi usaldust, mis viib suuremate ostude tegemiseni. Kui klient tunneb, et ta on teinud õige otsuse esialgse ostu puhul, on tõenäosus, et ta ostab ka kallima põhipakkumise, palju suurem.

Lisaks müügipsühholoogiale tuleb pöörata tähelepanu ka reklaamidele. Reklaamide kasutamine turunduskampaania jooksul võimaldab kampaania ulatust ja efektiivsust suurendada. Eelpakkumisest, näiteks VIP müümisest saadud tulu saab reklaamidesse taas investeerida, et jõuda laiema publikuni ning kasvatada veelgi oma turunduskampaania ulatust ja kasumlikkust.

 

Kokkuvõte: kolm sammu suurema tulu poole

Edukas turunduskampaania peitub pakkumiste struktureerimises ja läbimõeldud strateegiates. Eelpakkumine, põhipakkumine ja järelpakkumine moodustavad üheskoos tugeva süsteemi, mis aitab suurendada kampaania tulusid märkimisväärselt. Eelpakkumine annab võimaluse katta esialgseid kulusid ja tekitada kliendis usaldust, põhipakkumine on kampaania keskne osa, mis toob sisse suurema osa tulust, ja järelpakkumine aitab veelgi kasvatada tulu neilt, kes põhipakkumist ei ostnud. Müügipsühholoogia ja reklaamide nutikas kasutamine aitavad aga kogu protsessi veelgi tõhustada.

Kasutades neid tulu maksimeerimise strateegiaid turunduses, on võimalik saavutada kampaania maksimaalne kasumlikkus ning viia oma tulu uuele tasemele.

Soovid paremini inspireerida ja

samas luua endale ka püsiva sissetuleku

ning ajalise vabaduse?

Vaata lähemalt Inspiraatori teejuhi arenguprogrammi, kus on kõik vajalikud samm-sammulised juhendid, praktilised koolitused ja tehnilised abivideod, mille abil saad oma veebiäri edukamaks muuta.

Saad ise otsustada, kui kauaks ligipääsu materjalidele vajad!

Vaata Inspiraatori teejuhi programmi kohta lähemalt: https://sigritsaga.com/inspiraatori-teejuht/ 

 

 

Ei jõua ära oodata järgmist podcasti osa?

Ühine Inspiraatorid Facebooki grupiga ja saad vaadata #õppimisneljapäevade live sessioone koos teiste inspiraatoritega kuu aega enne kui need podcastina välja tulevad. Samuti saad jooksvalt tekkivatele küsimustele ka kiirelt asjakohased vastused.

Liitu Inspiraatoritega: www.facebook.com/groups/inspiraatorid/ 

Inspiraatorid podcast

https://www.instagram.com/inspiraatorid/

 

Sigrit Säga

https://www.facebook.com/sigritsaga

https://www.instagram.com/sigrit.saga