Kui oled alustamas oma ettevõtlusteekonda, siis oled tõenäoliselt kuulnud, et e-maili turundus on üks tõhusamaid viise oma sõnumi edastamiseks. See pole lihtsalt muuseas öeldus. Meiliturundus võimaldab sul jõuda kliendini otse, ilma et peaksid sõltuma sotsiaalmeedia algoritmidest või kallist reklaamist.

Parim meiliturundus algajale tähendab selget ja lihtsalt kasutatavat lahendust, mille käivitamiseks ei pea omama IT-tausta ega suurt eelarvet. Tasuta meiliturundus tööriistad, nagu Smaily või MailerLite, on just need, mis aitavad sul alustada ilma kulukate investeeringuteta. Lisaks pakuvad need tööriistad sageli maandumislehti ja põhifunktsioone nagu e-maili automatiseerimine.

 

Funktsioonid ja hinnad: kuidas võrrelda turundusplatvorme

Kuidas valida meiliturundusplatvormi ei ole ainult hinna küsimus. Tuleb vaadata, millised funktsioonid platvormil olemas on: kas see pakub maandumislehe loomiste võimalus, kas e-posti kampaaniate automatiseerimine on piisavalt paindlik, kas on olemas eesti keelne tugi.

Turundusplatvormid nagu Mailchimp, ActiveCampaign ja Smaily erinevad nii hinna, keeletoe kui ka skaleeritavuse poolest. Näiteks kui sul on e-pood, siis e-poe integratsioon muutub oluliseks. Kõik meiliplatvormid ei toeta WooCommerce’i või Shopify ühendusi ilma vaheprogrammideta. Just seetõttu sobib parim meiliplatvorm WordPressiga neile, kes soovivad kiiret ühendust ja mugavat kasutust.

Samuti tuleks jälgida, kas platvorm võimaldab CRM lahendus tüüpi funktsioone. Need muutuvad tähtsaks siis, kui kontaktide arv kasvab. CRM-lahendus (Customer Relationship Management ehk kliendisuhete haldamise süsteem) tähendab tööriista või funktsionaalsust, mis võimaldab sul hallata ja süstematiseerida kliendiandmeid, suhtlusajalugu ning käitumismustreid, et saaksid saata isikupärastatud ja ajastatud e-kirju. 

 

Automaatika: turunduse salarelv

Üks kõige alahinnatumaid, kuid kriitiliselt tähtsamaid funktsioone on automaatika. Näiteks kui keegi registreerub sinu uudiskirjale, saab automaatne tervituskiri anda esimese positiivse mulje. Seejärel võib järgmine e-kiri saabuda mõne päeva pärast, tutvustades toodet või teenust.

E-maili automatiseerimine säästab aega ja tagab järjepidevuse. Kui sul on eesmärk kasvatada oma äri, on skaleeritavad* lahendused ainus loogiline tee edasi. Platvormid nagu ActiveCampaign või ConvertKit on mõeldud just selliseks kasvuks.

Lisaks aitab automaatika sul segmenteerida kliente: näiteks kui keegi klikib kindlale lingile, lisatakse ta automaatselt konkreetssse listi. Nii saad pakkuda täpselt sihitud pakkumisi, suurendades konversiooni* ja vähendades ebaoluliste kirjade hulka.

 

Maandumislehed ja süsteemide koostöö

Hea meiliturundus ei piirdu ainult kirjade saatmisega. Oluline on ka see, kuidas sa oma kontakte kogud. Siin tulevad mängu maandumislehed. Paljud platvormid pakuvad võimalust luua maandumislehti otse süsteemis, mis on eriti mugav neile, kellel veel kodulehte pole.

Kui valid lahenduse, mis võimaldab ka tasuta meilikampaania tööriistu koos kodulehega, võidad mitmekordselt: sul on üks tööriist, mis teeb mitu asja korraga. Näiteks MailerLite võimaldab luua nii kodulehti kui ka automatiseeritud töövooge, isegi tasuta paketis kuni 1000 kontaktini.

Kui aga sul on juba olemas WordPressi leht või e-pood, tasub valida meiliplatvorm , mis ühildub lihtsalt ilma vaheprogrammideta . Näiteks Smaily või MailerLite pakuvad sellist otseühendust.

 

Professionaalne kuvand algab domeenist

Paljud alustajad jätavad tähelepanuta ühe väga olulise aspekti, domeenide kasutamine. Kui saadad turunduskirju Gmaili või Yahoo aadressilt, on oht, et su kirjad ei jõua adressaatideni või satuvad otse rämpsposti kausta.

Professionaalse domeeni tähtsus e-turunduses ei seisne ainult ilusas aadressis. See on usalduse ja  kvaliteedi küsimus. Suured e-posti teenusepakkujad, nagu Google ja Yahoo, kontrollivad saatja domeeni usaldusväärsust enne kui lubavad kirja postkasti.

Turundusdomeen (nt sinuettevote.ee) koos meilikastiga ei ole kallis: domeeni hind on u 9 € aastas ja meilikasti teenus algab 5 € kuus. See on minimaalne kulu, et tagada parim e-posti lahendus koos maksesüsteemiga ja vältida tehnilisi probleeme, mis pärsivad sinu digiturundusstrateegia arengut.

 

Pikaajaline vaade ja platvormide kasvuruum

Kui oled valimas oma esimest turundusplatvormi, mõtle pikemale perspektiivile:

  • Kas see toetab kasvavat kontaktibaasi? 
  • Kas saab ühendada maksesüsteemid ja CRM lahendused?

ClickFunnel võib sobida visuaalsete lehtrite loomiseks, kuid selle e-maili turunduse tööriistad on piiratud. Kui soovid rohkem kui lihtsat kampaaniat. Näiteks klikkinud kontaktide eraldi segmenteerimist või skaleeritav e-maili turundus, siis tuleb vaadata edasiarendatud süsteeme nagu ActiveCampaign.

Nende eeliseks on ka veebipõhine turundus, kus saad lisaks e-mailidele hallata sotsiaalmeedia reklaame, SMS-teavitusi ja automatiseeritud kliendisuhtlust.

 

Kuidas alustada täna?

Sa ei pea ootama, kuni sul on sadu kontakte või täiuslik koduleht. Tasub alustada väikese listiga ja kasutada olemasolevat sisu. Näiteks: blogipostitused, videod või podcastid.Nii lood usaldusväärse saatja e-mail, mis ehitab suhte kliendiga juba enne esimest müüki.

Vali esmalt tasuta platvorm, katseta, et tunneksid ennast süsteemis mugavalt. Kui vajadused kasvavad, liigu keerukama platvormi peale. Pea meeles: parim meiliturundus platvorm 2025 ei ole see, millel on kõige rohkem kellasid ja vilesid, vaid see, mis töötab sinu ärimudeliga harmoonias.

 

Kokkuvõte:

Meiliturundus ei ole pelgalt tööriist. See on strateegiline kanal, mis aitab sul kasvatada äri usaldusväärselt ja süsteemselt. Olgu su eesmärk lihtne suhtlus, automatiseeritud kampaaniad või täiemahuline digiturundusstrateegia. Õige platvorm on vundament, millele saab rajada kestva kliendisuhtluse ja kasvava tulu.

Soovid paremini inspireerida ja

samas luua endale ka püsiva sissetuleku

ning ajalise vabaduse?

Vaata lähemalt Inspiraatori teejuhi arenguprogrammi, kus on kõik vajalikud samm-sammulised juhendid, praktilised koolitused ja tehnilised abivideod, mille abil saad oma veebiäri edukamaks muuta.

Saad ise otsustada, kui kauaks ligipääsu materjalidele vajad!

Vaata Inspiraatori teejuhi programmi kohta lähemalt: https://sigritsaga.com/inspiraatori-teejuht/ 

 

 

Ei jõua ära oodata järgmist podcasti osa?

Ühine Inspiraatorid Facebooki grupiga ja saad vaadata #õppimisneljapäevade live sessioone koos teiste inspiraatoritega kuu aega enne kui need podcastina välja tulevad. Samuti saad jooksvalt tekkivatele küsimustele ka kiirelt asjakohased vastused.

Liitu Inspiraatoritega: www.facebook.com/groups/inspiraatorid/ 

Inspiraatorid podcast

https://www.instagram.com/inspiraatorid/

 

Sigrit Säga

https://www.facebook.com/sigritsaga

https://www.instagram.com/sigrit.saga