Kui majandus on madalseisus, kipuvad tarbijad olema ettevaatlikumad oma kulutustes ja hindavad oma ostuvõimet hoolikamalt. Nende prioriteedid ja vajadused muutuvad. Seega on oluline mõista, kuidas majanduskliima mõjutab turundust ja kohandada oma strateegiaid vastavalt sellele.

 

Kuidas koolitajana või coachina oma strateegiaid kohandada

Esiteks on tähtis teostada sihtrühma analüüs, et mõista oma klientide hetke vajadusi ja hirme. Küsitlus aitab tuvastada, millised grupid on praegu majandusraskustest vähem mõjutatud. Kui tead, millised sihtrühmad on endiselt ostujõulised, saad oma turundustegevuse suunata nendele gruppidele.

Teiseks, kui mõistad, kuidas majanduslik olukord mõjutab turundust, saad oma strateegiaid efektiivselt kohandada. Näiteks võib olla kasulik fokusseerida oma turundustegevus veebipõhiste ettevõtluskoolituste ja arenguprogrammide reklaamimisele, kuna need pakuvad klientidele väärtust, mida nad hindavad ka keerulistel aegadel.

 

Hinnastrateegia kohandamine

Majanduskriisi ajal on mõistlik oma ettevõtte hinnastrateegia ümber hinnata. Üks võimalus on kaaluda hinnatõusu, kuid seda tuleb teha ettevaatlikult. Oluline on mõista, kuidas sinu sihtrühm hindadele reageerib. Kui su olemasolevad kliendid on hinnatundlikud, pead leidma viise, kuidas lisaväärtust pakkuda, et õigustada kõrgemat hinda. Lihtsalt hindade tõstmine võib kasu asemel hoopis kahjustada müügitegevust.

Samuti võiksid uurida, kas on olemas uusi sihtrühmasid, kes oleksid valmis maksma kõrgemat hinda kvaliteetse teenuse eest. Näiteks, kui sul on olemas madalama hinnaga toode, võiksid kaaluda kõrgema hinnaklassi teenuse lisamist just uutele sihtrühmadele. See toob kaasa suurema tulu väiksema klientide arvuga.

 

Kliendiuuringud ja väärtuspakkumise kohandamine

Pidevad kliendiuuringud aitavad tuvastada, milliseid muutusi on vaja teha oma väärtuspakkumises ja kuidas oma teenuseid paremini kohandada.

Väärtuspakkumise kohandamine võib tähendada, et pead keskenduma uutele probleemidele ja hirmudele, mis on tekkinud majanduskriisi tõttu. Näiteks, kui klientide prioriteedid on muutunud, võivad nad otsida lahendusi, mis aitavad neil kriisi ajal “ellu jääda” või vähendada stressi. Kohanda oma pakkumist vastavalt nende vajadustele, et suurendada oma teenuste atraktiivsust ja tõhusust.

 

Väikeste muudatuste suur mõju

Kohandamine ei tähenda alati radikaalseid muudatusi. Mõnikord piisab väikestest muudatustest, et saavutada suur mõju. Näiteks, kui su olemasolev turundusstrateegia ei tööta enam, vaata üle, mis on muutunud ja kuidas saaksid oma lähenemist kohandada. Võib-olla tuleb suunata oma turundus uutesse kanalitesse või proovida uusi sõnumeid, mis resoneerivad paremini klientide praeguste murede ja vajadustega.

 

Valmisolek kohanemiseks toob edu

Sihtrühma määramine ja hinnaklassi muutmine võivad tunduda hirmutavad, kuid need on sageli vajalikud sammud, et kohandada oma strateegiaid majanduskliima muutustega. Pea meeles, et iga kriis toob endaga kaasa uusi võimalusi. Kui oled valmis muutusteks ja suudad oma strateegiaid kohandada, säilitad müügiedu isegi keerulistes olukordades.

Ära lase majanduslikel tõketel takistada sind saavutamast oma eesmärke. Ole paindlik ja avatud uutele ideedele, ja sa leiad viise, kuidas oma äri edasi viia. Kui vajad täiendavat tuge või soovid arutada, kuidas oma strateegiaid kohandada, võta julgelt ühendust.

 

Kokkuvõtte

Majanduslik kehv olukord ei pea tähendama, et su äri peaks kannatama. Õige lähenemise ja paindlikkuse abil saad oma turundus- ja müügistrateegiaid kohandada nii, et need aitavad sul edendada oma äri ja säilitada kasumlikkust. Kasuta sihtrühma analüüsi ja kliendiuuringute tulemusi, et kohandada oma pakkumisi ja strateegiaid, ning leia uusi võimalusi kõrgema hinnaklassi klientide teenindamiseks. Ole valmis muutusteks ja võta vastu väljakutsed, et tagada oma äri edu ka keerulistes olukordades.  

Soovid paremini inspireerida ja

samas luua endale ka püsiva sissetuleku

ning ajalise vabaduse?

Vaata lähemalt Inspiraatori teejuhi arenguprogrammi, kus on kõik vajalikud samm-sammulised juhendid, praktilised koolitused ja tehnilised abivideod, mille abil saad oma veebiäri edukamaks muuta.

Saad ise otsustada, kui kauaks ligipääsu materjalidele vajad!

Vaata Inspiraatori teejuhi programmi kohta lähemalt: https://sigritsaga.com/inspiraatori-teejuht/ 

 

 

Ei jõua ära oodata järgmist podcasti osa?

Ühine Inspiraatorid Facebooki grupiga ja saad vaadata #õppimisneljapäevade live sessioone koos teiste inspiraatoritega kuu aega enne kui need podcastina välja tulevad. Samuti saad jooksvalt tekkivatele küsimustele ka kiirelt asjakohased vastused.

Liitu Inspiraatoritega: www.facebook.com/groups/inspiraatorid/ 

Inspiraatorid podcast

https://www.instagram.com/inspiraatorid/

 

Sigrit Säga

https://www.facebook.com/sigritsaga

https://www.instagram.com/sigrit.saga