Tänapäeva konkurentsitihedas maailmas on eristumine äärmiselt oluline, sest see aitab sul massist silma paista ja luua tugevama sideme oma sihtrühmaga. Paljud pakuvad sarnast toodet või teenust, seepärast muutub isikupära ja autentsus sinu suurimaks konkurentsieeliseks. Aga kuidas siis eristuda? Kuidas leida oma “mina faktor” ? Ning kuidas muuta isiklik bränding tugevaks ja usaldusväärseks.

 

“Mina faktor” kui eristumise alus

Igaüks meist on unikaalne ja just see teeb meid huvitavaks. Kui soovid konkurentsist eristuda, alusta iseendast. Millised on sinu tugevused? Kuidas saad oma loomuomaseid oskusi ja iseloomujooni kasutada, et luua oma isiklik bränding? Alguses võib olla keeruline leida oma autentne hääl ja väljendusviis, kuid aja jooksul see kujuneb. 

Räägi OMA LUGU

Sinu lugu on ainulaadne ning aitab luua usaldusväärsust. Päriselus toimunud kogemused ja autentsed lood kõnetavad sihtrühma palju paremini kui üle paisutatud turundusjutt.

Haavatavus ei ole nõrkus! See on võimalus näidata oma inimlikkust ja äratada usaldust. Inimesed tahavad suhelda teiste inimestega, mitte ideaalselt läikivate brändidega. Ole aus oma teekonna, üles- ja allakäikude ning õppetundide suhtes. See aitab sul luua tugevamat seotust oma publikuga.

 

Miks sisu üksi ei müü?

Tihti keskendutakse turunduses liiga palju sisule. Mida me ütleme ja millist infot jagame. Tegelikult on info kõikjal saadaval, ja tõenäoliselt on su publik juba suurt osa sellest kuulnud. Seega ei ole küsimus ainult selles, mida sa räägid, vaid kuidas sa seda räägid.

Siin tuleb mängu turunduspsühholoogia ja emotsionaalne turundus. Inimesed ei otsi lihtsalt fakte, vaid nad otsivad tähendust, seoseid ja emotsionaalset sidet. Kui suudad pakkuda neile uut vaatenurka või esitleda infot innovaatilisel viisil, oled samm eespool.

 

Inimesed jälgivad sind rohkem, kui arvad 

Kui oled koolitaja, turundaja või ettevõtja, oled tegelikult ka juht. Kliendipsühholoogia näitab, et inimesed otsivad kedagi, keda järgida. Kedagi, kes suudab pakkuda kindlust ja selgust ka ebamugavates või ootamatutes olukordades.

Kui inimesed hindavad sind kui juhti, ei tee nad seda alati teadlikult. Nad jälgivad, kuidas sa käitud keerulistes olukordades, kuidas sa infot esitad ja kui veenvalt sa oma sõnumit edastad. Efektiivne eneseturundus ei seisne ainult selles, mida sa ütled, vaid ka selles, kuidas sa seda ütled.

Ebamugavad ja ootamatud olukorrad on hetked, mis näitavad sinu tõelist olemust. Kriitika, tehnilised probleemid või keerulised küsimused võivad olla väljakutsuvad, kuid sinu reaktsioon neile määrab, kuidas sind tajutakse. Kui suudad jääda rahulikuks ja kindlaks oma väärtustele, suureneb inimeste usaldus sinu vastu.

 

Räägi oma publikuga nende keeles

Personaalne turundusstrateegia ei tähenda ainult seda, et su sõnum oleks huvitav. See peab olema ka relevantne ja resoneeriv. Kasutad sa siis lugusid, metafoore või innovaatilisi võrdlusi, oluline on see, et su sõnum jõuaks kuulajateni moel, mis neid kõnetab. 

Kui sul on kindel sihtrühm, mõtle:

  • Millised on nende igapäevased väljakutsed?
  • Millist keelt ja väljendeid nad kasutavad?
  • Millised metafoorid või paralleelid võiksid neile kõige paremini sobida?

Kui su sisu tundub neile isiklikult oluline ja seotud nende elu reaalsusega, tekib äratundmismoment ja nad valivad sind, mitte konkurente. Sest nad saavad aru, et sa mõistad nende katsumusi.

 

Kohalolu ja käitumine

Sinu kohalolu ja suhtlemisviis on samuti osa eristumisest. Kui oled tõeliselt kohal, kuulad oma publikut ja vastad nende vajadustele, eristud automaatselt. Inimesed tajuvad, kui nad on kaasatud, ning see loob väärtuslikku lojaalsust.

 

Eeskujud ja identiteedi leidmine

On loomulik vaadata teiste poole inspiratsiooni saamiseks, kuid oluline on mitte kaotada oma isikupära. Kui jäljendad teisi liiga palju, võid kaotada oma autentsuse ja sulanduda massi. Eeskujudelt õppimine on väärtuslik, kuid selle kõrval peab jääma alles sinu enda unikaalne stiil ja lugu.

Konkurents vs. koostöö

Sageli mõeldakse konkurentsist kui võitlusest klientide pärast, kuid tegelikult võib konkurentidest saada ka koostööpartnerid. Kui rohkem inimesi pakub sama sihtrühmale teenuseid, avaneb võimalus üksteist toetada ning laiendada oma mõjuulatust. Eristumine ei pea olema sõda teiste vastu, vaid pigem viis, kuidas tuua esile oma unikaalsus ja pakkuda väärtust viisil, mida teised ei tee.

 

Kasuta unikaalset kontseptsiooni ja formaati

Turundusstrateegia edukus seisneb uudsuses ja värskuses. Kui mingi meetod või formaat muutub populaarseks, hakkavad kõik seda järgima ning see kaotab oma mõju. Seega on oluline pidevalt uuendada oma lähenemist ning luua isikupärane kontseptsioon, mis peegeldab sinu brändi ja väärtusi.

Formaadi määratlemine aitab samuti eristuda. Kas sinu sisu on kursuste, webinaride, väljakutsete või mentorprogrammide kujul? 

 

Kokkuvõte

Eristumine on teadlik valik olla sina ise ja luua oma isikupärase stiili ning lähenemisega bränd. Kui keskendud oma mina faktori väljatoomisele, isiklike lugude jagamisele ja autentsusele, suudad luua tugevama seose oma sihtrühmaga ning saavutada pikaajalise konkurentsieelise.

Mõtle oma turundusele kui loole, mida sa jutustad. Õpi tundma oma sihtrühma, loo unikaalne vaatenurk ja “räägi oma sihtrühma keeles”, et oma sõnumit tõhusamalt edastada. Nii saad sa mitte ainult tähelepanu, vaid ka lojaalsed kliendid, kes tahavad sind kuulata ja sulle järgneda. 

Soovid paremini inspireerida ja

samas luua endale ka püsiva sissetuleku

ning ajalise vabaduse?

Vaata lähemalt Inspiraatori teejuhi arenguprogrammi, kus on kõik vajalikud samm-sammulised juhendid, praktilised koolitused ja tehnilised abivideod, mille abil saad oma veebiäri edukamaks muuta.

Saad ise otsustada, kui kauaks ligipääsu materjalidele vajad!

Vaata Inspiraatori teejuhi programmi kohta lähemalt: https://sigritsaga.com/inspiraatori-teejuht/ 

 

 

Ei jõua ära oodata järgmist podcasti osa?

Ühine Inspiraatorid Facebooki grupiga ja saad vaadata #õppimisneljapäevade live sessioone koos teiste inspiraatoritega kuu aega enne kui need podcastina välja tulevad. Samuti saad jooksvalt tekkivatele küsimustele ka kiirelt asjakohased vastused.

Liitu Inspiraatoritega: www.facebook.com/groups/inspiraatorid/ 

Inspiraatorid podcast

https://www.instagram.com/inspiraatorid/

 

Sigrit Säga

https://www.facebook.com/sigritsaga

https://www.instagram.com/sigrit.saga