Juhuslik algus, mis muutis kõike. Mõnikord sünnivad parimad ideed kogemata. Just nii juhtus ka koolitaja Anu Tähemaaga, kelle esialgne plaan luua kursus ilma eeltestimiseta pöördus pea peale parimal võimalikul viisil. Kogemata ellu kutsutud testgrupp osutus väärtuslikuks tööriistaks, mis muutis keskpärase koolituse praktiliseks, kaasahaaravaks ja tõeliselt vajalikuks tooteks.
Koolituse beta-versioon koos testgrupiga on üks parimaid viise, kuidas online kursus uuele tasemele viia. See, mis alguses tundus kui juhuslik eksimus, osutus hiljem parimaks strateegiaks.
Õige sihtgrupp ja realistlik suurus
Üks esimesi küsimusi, mis testgrupi loomisel kerkib, on: milline peaks olema testgrupi suurus? Oluline pole mitte ainult arv, vaid ka kvaliteet. Anu valis 170 huvilise seast välja 26 osalejat, kellel oli piisavalt motivatsiooni, usaldusväärsust ja erineval määral esinemiskogemust. See strateegiline valik võimaldas saada mitmekülgset ja sisukat tagasisidet.
Kui eesmärk on kursuse testimine sihtgrupiga, ei saa loota pelgalt juhusele. Sihipärane valik tähendab, et saad sisulist teavet selle kohta, kuidas testgrupi abil paremat koolitust teha ja mis töötab erinevates kontekstides. Mida rohkem suudad mõista osalejate vajadusi, seda paremini saad koolitust kujundada.
Kuidas testgrupi abil teha parem kursus
Mis teeb e-kursuse arendamise edukaks? Selge struktuur, hea rütm, ajaliselt sobivad moodulid ja tehniliselt sujuv ligipääs. Videod peavad olema lühemad, telefonis lihtsalt vaadatavad ja harjutused peavad olema teooriaga tihedalt seotud. Alles siis saab veebikursus muutuda osaleja jaoks igapäevaelus rakendatavaks tööriistaks.
Kui koolitaja unustab testida, kuidas harjutused mõjuvad reaalses elus, siis võib ka kõige parem kursus jääda kasutuks. Seepärast on oluline küsida: “Kuidas saada enesekindlamaks tänu sellele moodulile?”, mitte ainult “Kas moodul meeldis?” Sellised küsimused aitavad tõsta praktilise suhtluskoolituse kvaliteeti.
Tagasiside kogumine
Tagasiside analüüs ei tohi jääda viimasele hetkele. Et tagasiside põhjal sisu täiustamine oleks tõhus, peab kogu protsess olema struktureeritud. Kasuta korduvaid küsimusi igal nädalal, mis aitaks mõõta sisu väärtust, arusaadavust ja mõju.
Näiteks:
- Kuidas sa hindasid üldiselt selle nädala sisu ja videote ülesehitust?
- Kas iga video sisu oli sulle arusaadav ja missugune teema oli sinu jaoks kõige kasulikum?
- Kas pakkus uusi mõtteid?
- Kas kronoloogiline järjestus oli õige ja kas siin on uusi asju, mis pakuvad ja aitavad sul tõsta seda enesekindlust, mida see kursus lubab, ja muuta harjumusi?
- Mis muutus sinu eneseväljenduses pärast selle harjutuse tegemist?
Selline lähenemine võimaldab koguda sisulist tagasisidet sihtgrupilt, mitte pelgalt üldist arvamust kursuse kohta. Anu testgrupis tuli sellise meetodi kasutamise põhjal välja, et kursuse esialgne versioon vajas pärast esimest moodulit täielikku ümbertegemist: Moodulid olid liiga pikad, harjutused teooriast eraldi ja sisu ei haakunud osalejate igapäevase rütmiga. See on parim näide kuidas muuta sisu sihtrühma vajadustele vastavaks.
Kuidas tõlgendada testgrupi tagasisidet
Kõige olulisem oskus, mida koolitaja testgrupi puhul vajab, on kuulamine. Mitte ainult sõnade, vaid ka toonide ja alatekstide tõlgendamine. Mõnikord ütleb osaleja “see oli huvitav”, kuid tegelikult mõtleb “see oli segane”. Selleks on vaja tagasiside analüüsi ja empaatilist suhtlemist.
Edukas kursus ei sünni ainult oma tarkusest. See sünnib osalejate peegeldustest. Koolitaja kogemus testgrupiga võib olla raske, kuid kui see protsess on läbimõeldud, tekib selge eneseväljendus igapäevaelus mitte ainult koolitajas, vaid ka õppijas.
Tasuline vs tasuta testgrupp?
Kuidas teha teadlik valik?
Paljud koolitajad seisavad silmitsi valikuga: tasuta vs tasuline testgrupp kursuse loomisel. Anu kasutas mõlemat. Esimene testgrupp sai koolituse tasuta, kui nad vastutasuks täitsid kõik moodulid ja andsid tagasisidet. See lõi tugeva pühendumuse. Teine, tehniline testgrupp, maksis sümboolse tasu, mis aitas hinnata kursuse ligipääsetavust, ostuteekonda ja e-mailide mõju.
Kui oled loomas veebikursust, on mõistlik testida mitte ainult sisu, vaid ka kogu “pakendit”: müügitekstid, tehnilised platvormid, töölehed ja videod. See aitab avastada takistusi, mida sina koolitajana ei pruugi märgata. Testgrupp, kes ei tunne sind isiklikult, annab ausamat tagasisidet.
Lõpetuseks
Kui soovid teada, kuidas luua edukas online-kursus, siis alusta testgrupist. Pane paika realistlik suurus, loo kindlad reeglid, kogu sisulist tagasisidet, ja tee sellest pidev, struktureeritud osa arendusprotsessist. Sihtrühma testimine ei ole lisakohustus. See on vundament, millele kogu koolitus toetub.
Testgrupi kaudu on võimalik avastada, mis teeb kursuse tõeliselt mõjusaks: kas see aitab saada enesekindlamaks, kas see arendab enesearengut või hoopis pakub tuge veebiseminar kõneoskuse arendamiseks. Tulemuseks on koolitus, mis pole mitte ainult hästi tehtud, vaid ka tõeliselt vajalik
Anu:
https://corporatemaestro.com/et/
https://www.facebook.com/a.tahemaa.adp
https://www.instagram.com/corporatemaestro/
Soovid paremini inspireerida ja
samas luua endale ka püsiva sissetuleku
ning ajalise vabaduse?
Vaata lähemalt Inspiraatori teejuhi arenguprogrammi, kus on kõik vajalikud samm-sammulised juhendid, praktilised koolitused ja tehnilised abivideod, mille abil saad oma veebiäri edukamaks muuta.
Saad ise otsustada, kui kauaks ligipääsu materjalidele vajad!
Vaata Inspiraatori teejuhi programmi kohta lähemalt: https://sigritsaga.com/inspiraatori-teejuht/
Ei jõua ära oodata järgmist podcasti osa?
Ühine Inspiraatorid Facebooki grupiga ja saad vaadata #õppimisneljapäevade live sessioone koos teiste inspiraatoritega kuu aega enne kui need podcastina välja tulevad. Samuti saad jooksvalt tekkivatele küsimustele ka kiirelt asjakohased vastused.
Liitu Inspiraatoritega: www.facebook.com/groups/inspiraatorid/
Inspiraatorid podcast
https://www.instagram.com/inspiraatorid/
Sigrit Säga