Mõtle LinkedInist kui digitaalsest visiitkaardist, mis töötab ka siis, kui sina ei tööta. LinkedIn ei ole enam ammu lihtsalt CV-de hoidmise platvorm. See on võimas tööriist B2B (“business-to-business”, ehk ühelt äri ettevõttelt teisele ettevõttele) müügi, personaalturunduse ja võrgustiku loomise jaoks. Kuid selleks, et LinkedIn aitaks reaalselt kaasa uute kontaktide leidmisele ja kliendisuhete loomisele, tuleb platvormi kasutada strateegiliselt.
Kui tahad, et LinkedIn turundus oleks midagi enamat kui juhuslik postitus kuu lõpus, tuleb see siduda oma igapäevase tegevuse ja ärieesmärkidega. Eliise Ala jagas oma tedmisi, kuidas kasutada LinkedIni ettevõtte turunduseks ja kuidas ehitada üles professionaalne bränd, mis toob tulemusi ka siis, kui sa parasjagu ei müü ega postita.
Profiili optimeerimine: sinu esimene ja kõige alahinnatum müügikanal
Enne kui mõelda sisuloomele, tuleb vaadata kriitilise pilguga üle oma profiil. Efektiivne LinkedIni profiil B2B äri jaoks on nagu hästi kujundatud maandumisleht. See peab kõnetama, selgitama ja kutsuma tegutsema.
Kõigepealt tasub keskenduda sellele, kuidas kirjutada hea LinkedIni profiil. Profiilipilt, taustapilt ja nime all olev kirjeldus on esimesed asjad, mida inimene märkab. Ja mõnikord ainsad. Pildil olgu selge nägu, professionaalne taust ja sõbralik, kuid usaldust äratav ilme. Pilt, mille lisaksid oma CV-le mitte sotsiaalmeedia uudisvoogu.
Profiili kirjelduses kasuta läbimõeldult SEO märksõnu LinkedIn turundus valdkonnas. See suurendab sotsiaalmeedia nähtavust ning aitab paremini esile tõusta otsingutulemustes. Kui profiil on optimeeritud, suurendab see oluliselt võimalust, et potentsiaalne klient klõpsab ja jääb pikemalt vaatama.
Sisu, mis tõuseb esile
Tänapäeva sotsiaalmeedia scrollimine tähendab, et isegi hea sisu võib jääda märkamatuks, kui see ei alga tugeva konksuga. Just siin tuleb mängu LinkedIn postituste konksude kirjutamine. Esimesed kaks rida määravad, kas inimene loeb edasi või kerib mööda.
Kvaliteetne LinkedIn sisu ei pea keeruline olema. Pigem olgu see siiras, asjakohane ja kasulik. Kui kirjutad coach’ina või koolitajana, siis LinkedIn strateegiad koolitajatele ja coach’idele peaksid sisaldama isiklikke kogemusi, praktilisi näpunäiteid ja kutseid dialoogile.
Kindlasti mõtle läbi, kuidas planeerida LinkedIn sisu. See aitab hoida järjepidevust ja vähendab stressi, kui aeg napib. Planeerimisprotsessis arvesta ka sellega, millal kasutada LinkedIn reklaami. Näiteks uue teenuse lansseerimisel (välja andmisel) või sihitud kampaania tegemisel.
Ära karda ka visuaali! Videopostitused LinkedInis kasvatavad engagement’i (korduv külastatavus) ning aitavad luua personaalsema kontakti. Kui sul on võimalus jagada oma häält, nägu või tööprotsessi videovormis, siis kasuta seda julgelt.
Võrgustik, mis töötab sinu eest
Üks tugevamaid viise LinkedIn turunduses edu saavutamiseks on teadlik kontaktivõrgustiku kasvatamine. Ära oota, et õiged inimesed leiavad sind. Tee ise esimene samm. Aga ära tee seda pealiskaudselt.
Sõnumiga kontaktisoovid, kus lühidalt selgitad, miks soovid ühendust võtta, loovad juba esmase kliendisuhete loomise LinkedInis. Kui kontakt on loodud, kasuta võimalust süvendada suhet: kommenteeri postitusi, jaga sisu, tee koostööettepanekuid.
Et jõuda otsustajateni LinkedInis, tuleb osata mängida LinkedIni algoritmiga. Algoritm soosib dialoogi! Ehk mida rohkem kaasatust sinu postitustel on, seda laiemalt neid näidatakse. Selleks tuleb kutsuda reageerima, küsida arvamust ja luua arutelu.
Samuti tasub katsetada LinkedIn ürituste loomise ja jagamise formaati. Veebiseminarid, aruteluringid ja töötoad on hea viis luua väärtust ning tuua oma võrgustikku uusi kontakte, kellega edaspidi ka B2B tasandil koostööd teha.
Kas LinkedIn töötab ka siis, kui sul pole aega?
Jah, aga ainult siis, kui sa valid teadlikult, kuidas kasutada LinkedIni tööajast sõltuvalt. Kui päevad on tihedad, keskendu LinkedIn desktop kasutus lahendustele ja tööriistadele, mis võimaldavad ajastada postitusi või kiiresti võrgustikku hallata.
Kui sa ei jõua iga päev midagi postitada, pole hullu. Oluline on järjepidevus. Pigem postita kord nädalas midagi sisukat ja kaasavat kui iga päev lihtsalt midagi, et “ära teha”.
Professionaalne bränding sünnib usaldusest, järjepidevusest ja kvaliteedist. Kõik see ei nõua ööpäevaringset kohalolekut, vaid nutikat planeerimist. Ja lõpuks, ära unusta, et eesti vs inglise keel LinkedInis ei ole vastandus, vaid strateegiline otsus. Kui sihtrühm on rahvusvaheline, vali inglise keel. Kui kodumaine siis on eesti keel täiesti piisav.
Kokkuvõtteks:
LinkedIn ei tööta juhuslikult. See töötab siis, kui sina töötad selle kallal.
LinkedIn postituste strateegia ei pea olema keeruline. Alusta profiilist, loo väärtust pakkuvat sisu, ehita suhteid ja ära unusta mõõta tulemusi. Kui sul on selge eesmärk, keda ja miks sa tahad kõnetada, aitab LinkedIn sul jõuda ka otsustajateni, mitte ainult passiivsete jälgijateni.
Tee esimene samm täna: uuenda oma profiili, kirjuta üks postitus ja saada kolm personaalselt läbimõeldud kontaktikutset. Edasi saab ainult paremaks minna.
Soovid paremini inspireerida ja
samas luua endale ka püsiva sissetuleku
ning ajalise vabaduse?
Vaata lähemalt Inspiraatori teejuhi arenguprogrammi, kus on kõik vajalikud samm-sammulised juhendid, praktilised koolitused ja tehnilised abivideod, mille abil saad oma veebiäri edukamaks muuta.
Saad ise otsustada, kui kauaks ligipääsu materjalidele vajad!
Vaata Inspiraatori teejuhi programmi kohta lähemalt: https://sigritsaga.com/inspiraatori-teejuht/
Ei jõua ära oodata järgmist podcasti osa?
Ühine Inspiraatorid Facebooki grupiga ja saad vaadata #õppimisneljapäevade live sessioone koos teiste inspiraatoritega kuu aega enne kui need podcastina välja tulevad. Samuti saad jooksvalt tekkivatele küsimustele ka kiirelt asjakohased vastused.
Liitu Inspiraatoritega: www.facebook.com/groups/inspiraatorid/
Inspiraatorid podcast
https://www.instagram.com/inspiraatorid/
Sigrit Säga-Tiigemäe