Mõeldes tootebrändi loomisele, avaneb ukse taga põnev maailm täis võimalusi ja väljakutseid. Kuidas kujundada brändi identiteeti ja rakendada tõhusaid turundusstrateegiaid? Sellel teekonnal on oluline kogeda, õppida ning kasvada. Oma kogemusi tootebrändi alustamisest ja nõuandeid jagab Eesti kooduskosmeetika brändi MaiWistik looja,  loodusterapeut ja näojooga õpetaja Mai-Liis Kivistik.

 

MaiWistik brändi lugu

Algus

Kõik algas ideest, mis hakkas idanema juba keskkooli lõpetamise järel. Mai-Liis tunnistas, et soovis alati luua midagi oma, kuid teekond polnud sirgjooneline. Alustatud äriideed ei süttinud tema sees ja kõrvalejäetud ettevõtmised aitasid mõista, mida ta päriselt tahab. Joogamaailma sukeldudes hakkas ta mõistma tervisliku eluviisi olulisust ning õpingud taimekoolis tõid kaasa avastuse loodusravi võludest.

 

Tootearendus

Mai-Liis alustas oma teekonda ühe tõhusa nahahooldustootega, mille väljatöötamine pakkus üllatuslikke tulemusi ühe sõbranna nahaprobleemide leevendamisel. Kogemus julgustas teda looma rohkem tooteid ja katsetama nende efektiivsust erinevatel nahaprobleemidel. Vaatamata kosmeetikavaldkonna tihedale konkurentsile tundis Mai-Liis kuidas looduskosmeetika ta silma särama paneb ja otustas oma brändi ametlikult käima tõmmata.

 

Brändi nimi

Brändinimi ei olnud esimesest hetkest selge. Esialgne nimi “Herbazen” oli kaunis ning sobiv ka rahvusvahelisel turul, kuid juriidilised takistused sundisid teda leidma uue nime, sest kaubamärgi kaitse ulatus Euroopas tõi kaasa ootamatuid kulutusi ja väljakutseid.

Pärast palju mõtlemist ja sisemist otsimist leidis Mai uue nime – MaiWistik. Selles lühikeses nimes peitus palju sügavust ja tähendust. “M” sümboliseeris armastust iseenda vastu. “A” meenutas talle armastust, kui oluline on armastada ja hoolitseda enda eest. “I” tuletas meelde, et igaüks meist on unikaalne ja tähtis. “Witch” tähendas nõidust või tagurpidi maagiat, mis viitas sidemele taimedega ja loodusega. “Istik” aga meenutas armastust taimede vastu ning soovi neid tervendavateks vahenditeks kasutada.

Soovitatav on valida inspireeriv ja jutustav nimi, mis räägiks kliendile loo ning oleks unikaalne. Kasulik oleks ka enne nime valimist teha põhjalik uurimistöö Euroopa kaubamärkide andmebaasis ning vajadusel kaasata spetsialistid, et vältida ootamatuid juriidilisi väljaminekuid.

 

Algus: Ideest teostuseni

Toote brändi loomine algab tihti isiklikust visioonist ja vajadusest luua midagi ainulaadset. Näiteks Mai-Liisi lugu illustreerib hästi, kuidas isiklik kirg taimede vastu ja soov pakkuda looduslikku lahendust nahaprobleemidele viis looduskosmeetika brändi “MaiWistik” loomiseni. Oluline õppetund siin on see, et isegi kui algselt ei ole kindlat plaani brändi loomiseks, võib kirg ja pühendumus viia suurepäraste tulemusteni.

 

Brändi identiteedi kujundamine

Iga eduka brändi aluseks on tugev turundusstrateegia ja selge brändi identiteet. Kasulik on teha eeltööd turu uurimisel ja konkurentsi analüüsimisel. Samuti on oluline mõista tarbijate vajadusi ning luua tooted, mis vastavad nendele vajadustele.

Brändi identiteedi kujundamisel mängib suurt rolli lugu, mida sa tahad oma toodetega rääkida. Lugu, mida jagad oma toodetega, võib olla võti tarbijate südamesse jõudmisel ning brändi eristumisel konkurentidest.

 

Oma brändi kaitsemine

Kaubamärgi registreerimine on oluline, kuna see annab sulle õiguse kaitsta oma brändi nime, logo või sümbolit ning takistada teistel seda ilma loata kasutamast. See aitab luua unikaalse identiteedi ja eristuda konkurentidest turul.

 

Kaubamärgi registreerimisprotsess

Registreerimisprotsess hõlmab mitmeid samme. Esimene samm on teha põhjalik kaubamärgiuuring, veendumaks, et soovitud kaubamärk ei kattu juba olemasolevate kaubamärkidega. Seejärel tuleb koostada ja esitada registreerimistaotlus vastavale ametiasutusele, nagu Eesti Patendiamet või Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Amet (EUIPO).

Taotluses tuleb esitada üksikasjalikud andmed kaubamärgi kasutusala ja kasutusviisi kohta ning maksta vastav registreerimistasu. Pärast taotluse esitamist kontrollib ametiasutus, kas kaubamärk vastab nende nõuetele ja kas see on registreerimiseks sobiv. Kui kõik on korras, siis kaubamärk registreeritakse.

 

Brändi loomise tee algus: Olulisus õppida ja küsida

Brändi loomine võib esmapilgul tunduda keeruline ja hirmutav. See on täis otsuseid, mis võivad esialgu tunduda hägused. Algajana võib tunduda rumal küsida põhiküsimusi, kuid just see teadmatuse tunnistamine on esimene samm õppimisel. Olgu see trükkimise, süsteemide või turundusega seonduv, oluline on leida julgus küsida, sest mida teadlikum sa oled, seda paremat teenust saad oma klientidele pakkuda.

 

Inkubaatori või mentori kaasamine tootebrändi loomisel

Inkubaatorid ja mentorid on hindamatud ressursid tootebrändi loomisel, eriti algajatele ettevõtjatele. Mentorid ja inkubaatorid pakuvad teadmisi ja kogemusi, mida algajal ettevõtjal võib puududa. Nende kogemused võivad pakkuda praktilisi juhiseid tootearenduse, turunduse ja brändinguga seotud küsimustes.

Inkubaatorid ja mentorid toovad endaga kaasa laia võrgustiku ja sidemed, mis võivad olla äärmiselt kasulikud uue brändi loomisel. See võib hõlmata kontakte tarnijate, jaemüüjate või isegi investoritega. Samuti on oluline on saada usaldusväärset tagasisidet oma ideede kohta ning inkubaatorid või mentorid saavad pakkuda objektiivset arvamust ja suunata sind õiges suunas.

 

Sihtgrupi mõistmine ja väärtuspõhine lähenemine

Üks oluline aspekt tootebrändi loomisel on sihtgrupi sügav mõistmine. Mida rohkem tead oma sihtrühma vajadustest ja teadmistest, seda paremini saad neid aidata. Väärtuspõhine bränding on võti – kui suudad ühtlustada oma toote väärtused ja klientide ootused, siis lood tugeva aluse usaldusele ja lojaalsusele.

 

Ideed ja inspiratsioon

Kui oled huvitatud sellest, kuidas luua brändi, aga sul ei ole aimugi kuidas sellega oma valdkonnas alustada, siis võid leida inspiratsiooni ja kasulikke ideid teiste sarnaste brändide kodulehtedelt, sotsiaalmeediast või ka meililistist. Oluline on leida oma nišš ja mõista, mida sinu bränd soovib sõnumiga edasi anda.

 

Tootearendus: Brändi identiteedi alus

Tootebrändi loomine on nagu keeruline pusle, kus iga tükk, alustades brändistrateegiast ja jõudes turundusstrateegiateni, moodustab lõpptulemuse, milleks on edukas bränd. Esimene samm on mõista tootearenduse olulisust brändiloome protsessis. See etapp määrab kindlaks, milline saab olema sinu brändi identiteet, seega on oluline teha läbimõeldud valikud. Selleks on vaja pühenduda brändinguteenustele ja turundusnõuannetele, et leida need parimad praktikad, mis aitavad su tootel turul silma paista.

 

Turundusstrateegiad: Tee oma bränd märgatavaks

Kui on selge, kuidas luua unikaalset tootebrändi, on oluline keskenduda brändi edendamisele. Siin tulevad mängu turundusstrateegiad tootebrändi käivitamiseks. Edukaks saamiseks on vaja teha põhjalik eeltöö ja kujundada brändi turundusmaastikul tugev positsioon. See hõlmab strateegiate rakendamist toodetele, et eristuda turul ning pakkuda tarbijatele midagi ainulaadset ja väärtuslikku.

 

Toote ja teenuse sünergia: Kombineerimise jõud

Tooteärisse sukeldudes tasub kaaluda mitmekesist lähenemist. Toote ja teenuse sünergia loomine võib olla üllatavalt kasulik. Teenused, näiteks koolitused või infotunnid, miks ja kuidas sinu toodet kasutada, võivad suurendada tuluvoolu ja aidata brändil eristuda konkurentidest, pakkudes klientidele lisaväärtust ning loomaks sügavamat seotust.

 

Kokkuvõte

Tootebrändi loomine on põnev ja samal ajal väljakutseid täis teekond. See algab ideest ning nõuab pühendumist ja õppimist. Oluline on mõista, et brändi identiteedi kujundamine algab isiklikust visioonist ning turundusstrateegiad aitavad selle märgatavaks muuta. Sügav arusaam sihtrühmast ja väärtuspõhine lähenemine aitavad luua tugevat brändi. Leia enda jaoks see, mis paneb silma särama ning ära karda kaasata alustades mentorit või muul viisil abi kui tunned, et sinu praegustest teadmistest jääb puudu, see aitab sul suures pildid palju aega ja raha kokku hoida.

Mai-Liisi tegemiste kohta leiad lähemalt

https://www.maiwistik.eu/

https://www.instagram.com/maiwistik/