Mida rohkem ma inimestega koostööd teen, seda rohkem jõuan järeldusele, et inimesed ikka veel  päris hästi ei taju, mida tähendab sihtrühma valimine. Kas sina oled juba oma ideaalsele sihtrühmale pihta saanud? 

Selles postituses toon välja 5 levinumat viga, mida tehakse oma sihtrühma valikul.

 

Miks sinu “Ma tahan kõiki aidata” mõtteviis ei kõneta tegelikult mitte kedagi?

 

  1. Kui sinu sõnum on kõigile, siis ei kõneta sa lõpuks kedagi piisavalt, et tekitada huvi või soovi sinu toodet või teenust osta. Selle asemel tuleb keskenduda ühele konkreetsetele sihtrühmadele, kellel on tõeline huvi ja vajadus sinu poolt pakutava vastu.

Esimene levinud viga on sihtrühma liiga üldiseks määratlemine arvates, et “minu sihtrühm on kõik, keda ma saan aidata”. See mentaliteet viib sageli üldiste ja mitte kedagi kõnetavate turundustekstideni. Liiga lai sihtrühm põhjustab segadust ja vähendab sinu turundussõnumi tõhusust. 

Oluline on mõista, et kitsendatud sihtrühma valimine ei tähenda tingimata klientide arvu vähendamist, vaid pigem nende kvaliteedi parandamist. Kui sinu sõnum kõnetab õiget sihtrühma, on tõenäosus nende kaasamiseks ja sinu toote või teenuse ostuks suurem. Lisaks võimaldab kitsendatud sihtrühm paremini mõista ja vastata oma klientide vajadustele ning pakkuda neile asjakohast ja isikupärastatud kogemust.

 

Tunne oma sihtrühma – suhtle nendega

 

  1. Ära eelda, mida su sihtrühm tahab, vaid mine ja suhtle nendega otse. Küsitlused ja intervjuud on suurepärased tööriistad, mis aitavad sul mõista nende soove, vajadusi ja probleeme. Ainult siis, kui sa tõesti mõistad oma sihtrühma, saad pakkuda neile väärtust, mis tekitab sinu toote või teenuse vastu huvi

Sihtrühma avatar on võimas tööriist, mis aitab sul mõista oma sihtrühma paremini ja kohandada oma turundusstrateegiat vastavalt. See aitab sul luua sisu, mis on sinu sihtrühmale asjakohane ning mis neid tõeliselt kõnetab. See aitab sul keskenduda õigetele inimestele ja pakkuda neile just seda, mida nad vajavad.

Mida paremini sa mõistad oma sihtrühma, seda paremini saad sa neile väärtust pakkuda. Nii saad vältida olukorda, kus reklaam jõuab vale sihtrühmani või kus sihtrühm pole päriselt huvitatud sellest, mida sul pakkuda on. Avatari loomisel on oluline lähtuda tegelikest andmetest ja teadmistest, mitte enda peas loodud eeldustest või hinnangutest.

 

Hindade tõstmise tähtsus ja mõju sihtrühma valikul.

 

  1. Kolmas viga, mida sageli tehakse, on seotud hinnaklassiga. Kui plaanid liikuda kõrgema hinnataseme poole, siis jäädakse kinni oma madalama hinnaklassiga sihtrühma juurde. Võib-olla oled harjunud madalama hinnaklassi klientidega, kuid kõrgema hinnatasemega kaasneb teistsugune sihtrühm.

Hindade tõstmine võib olla keeruline, kuid sageli vajalik samm, eriti kui soovid liikuda kõrgema hinnaklassi suunas. See nõuab mitte ainult julgust, vaid ka arusaama oma sihtrühma ja nende valmisoleku kohta maksta kõrgemat hinda. Lisaks on oluline ka iseenda mentaliteedi muutus. Kui sa väärtustad oma tooteid või teenuseid kõrgemalt, siis kipuvad seda tegema ka sinu kliendid.

Mentaliteedi muutus, mis kaasneb hinnaklassi tõusuga, võib olla üllatavalt suur. Inimeste suhtumine rahasse ja selle väärtusse võib muutuda olenevalt sellest, millises hinnaklassis on nad harjunud ostlema. Madalama hinnaklassiga seotud mentaliteedi juures võivad olla inimesed vähem valmis investeerima suurematesse summadesse. Võib esineda ohvrimentaliteeti või isegi arusaama, et teatud teenused või tooted peaksid olema tasuta. Seega, kui plaanid oma tooteid või teenuseid kõrgema hinnaklassiga turundada, on oluline üle vaadata ka sihtrühma sobivus ja nende valmisolek investeerida kõrgematesse hindadesse.

 

Kohandamine ja õppimine kogemusest.

 

  1. Kui hakkad oma sihtrühma valima, ära karda katsetada erinevaid sihtrühmasid ja turundusstrateegiaid. See nõuab muidugi ja sinu aega ja vaeva, kuid leides ideaalse sihtrühma, saad saavutada märgatavat edu oma turunduskampaaniates. Ära karda kohandada oma lähenemist vastavalt sellele, milline sihtrühm kõige paremini reageerib.

Üks levinud viga sihtrühma valimisel on kõhklemine hirmust teha vale valik. Pole vaja muretseda! Sihtrühma valimine ongi katsetamine.

Teine levinud vigadest on kohe sihtrühmast loobumine, kui esialgsed pingutused soovitud tulemusi ei anna. Selle asemel, et lootus kaotada, vaata seda kui õppimisvõimalust. Iga suhtlus pakub väärtuslikke teadmisi selle kohta, mis töötab ja mis mitte. Kui konkreetne sihtrühm sinu pakkumisega ei samastu, on see märk, et tuleb kohandada ja täpsustada, mitte loobuda. Jäta meelde see, mis ei toiminud, sest see on sama oluline kui see, mis toimis. Õppimisprotsessi käigus saad teada, kes päriselt on sinu ideaalne sihtrühm ja ka seda, kes ei ole. 

 

Katsetamise mõtteviisi omandamine.

Ära karda eksperimenteerida ja oma pakkumisi tagasisidede põhjal kohandada. Kuigi intervjuud ja küsitlused pakuvad väärtuslikke teadmisi, pole miski võrreldav reaalse kogemusega. Suhtle sihtrühmaga otse väljakutsete, veebiseminaride või projektide ajal, et tõeliselt mõista nende probleeme ja eelistusi. Need kogemused pakuvad suurepäraseid õppimisvõimalusi ja võimaldavad sul oma pakkumist tõhusalt kohandada.

 

Erista teemade kaupa oma sihtrühmad.

 

  1. Erinevad sihtrühmad võivad vajada erinevat lähenemist. Ära sega erinevaid sihtrühmi ega turunduskanaleid, vaid loo neile eraldi kanalid ja sõnumid, mis neid kõige paremini kõnetavad.

Kui sul on mitu erinevat teemat, mida käsitled, siis on sul ka mitu erinevat sihtrühma. Ära eelda, et üks sihtrühm tahab kõigi sinu teemadega kursis olla. Väga oluline on erinevaid teemasid eraldi käsitleda ja kohandada vastavalt selle sihtrühma ootustele ja vajadustele. Kasuta erinevaid turunduskanaleid ja sõnumeid, et jõuda iga sihtrühmani kõige efektiivsemalt. Ära karda luua eraldi turunduskampaaniaid ja lehti erinevate sihtrühmade jaoks, et tagada personaalne ja sihitud lähenemine. 

 

Kokkuvõte

 

Ära jää kinni oma algsesse pakkumisse vaid õpi kohanema vastavalt sihtrühma vajadustele. Tee ideaalse sihtrühma avastamiseni on käänuline, nõudes paindlikkust ja avatust muutustele. Olgu see siis sõnumi peenhäälestamine või lisaväärtuse pakkumine boonuste kaudu. Pane pidev eneseareng ja tootearendus esikohale.

Ideaalse sihtrühma avastamine pole ühekordne, vaid pidev avastus- ja täiustusprotsess. Õpi igast kogemusest ja lase oma sihtrühmal juhatada sind edu poole! Ära karda eksperimenteerida ja kohandada oma pakkumisi vastavalt tagasisidele.

Ei jõua ära oodata järgmist podcasti osa?

Ühine Inspiraatorid Facebooki grupiga ja saad vaadata #õppimisneljapäevade live sessioone koos teiste inspiraatoritega kuu aega enne kui need podcastina välja tulevad. Samuti saad jooksvalt tekkivatele küsimustele ka kiirelt asjakohased vastused.

Liitu Inspiraatoritega: www.facebook.com/groups/inspiraatorid/ 

Inspiraatorid podcast

https://www.instagram.com/inspiraatorid/

 

Sigrit Säga

https://www.facebook.com/sigritsaga

https://www.instagram.com/sigrit.saga