Oma äri üles ehitades ja ennast nähtavale tuues tekib sinu ümber kolme sorti inimesi – need kes sind toetavad ja armastavad, need kes ei hooli sinu tegemistest ja need kellele sa ei meeldi. Meil ei ole võimalik kõigile meeldida, vali oma sihtgrupp, keskendu neile väärtuse loomisele ja ära mõtle teiste peale. Kahjuks ei ole võimalik kriitikast ega ebameeldivatest klientidest pääseda, ikka tuleb varem või hiljem ette situatsioone, kus peame nendega kokku puutuma. Ainuke viis nendega tegelemiseks on sellega ära harjuda ja kasvatada endale paks nahk.

Absoluutselt igal avaliku elu tegelasel on andunud fänne ja vihkajaid, aga vihkajad on enamasti vähemuses. Sul on palju rohkem inimesi oma kogukonnas, kes saavad sinult tohutult positiivsust võrreldes nendega, kellele ei meeldi seal olla. Kui sul tekivad esimesed negatiivsed kogemused oma klientidega või internetis kritiseerijatega siis võta seda positiivse verstapostina – Sa oled küllalt oluline isik, et sind maha teha.

Need inimesed, kes teisi avalikult kritiseerivad või probleeme tekitavad ei ole tavaliselt rahul iseendaga. Nad peegeldavad oma puudujääke ja uskumusi teiste inimeste peale, kes on tegelikkuses jõudnud palju kaugemale kui nad ise, sellist tagasisidet ei tohi võtta isiklikult vaid teadvustadagi endale, et probleem ei ole mitte sinus, vaid hoopiski kritiseerijas endas.

Kui loome oma sihtgrupile kogukonna, kus on kindel reeglistik ja kultuur, anname endale ja oma sihtklientidele võimaluse olla õnnelikum. Reeglid aitavad hoida korda ja annavad võimaluse saata grupist minema inimesed, kes ei ole seal õigetel põhjustel. See tekitab turvatunnet ja avatust liikmetes, kes on sinna tulnud, et saada sinu jagatud väärtust ja ka ise teisi edasi aidata.

Tahad täpsemalt kuulda Sigriti ja Heidi kogemustest kriitika ja ebameeldivate klientidega? Kuula podcasti ja saa teada!

Täida küsimustik ja osale kinkekaartide loosis: https://forms.gle/7PivpaQDng4zpZDVA