Aja planeerimine on edu teekonna alus, aga kuidas seda teha efektiivselt?

Viimase aastaga olen oma aja planeerimist pidanud jooksvalt muutma ja katsetama, et teada saada, mis minu jaoks sobib. Suureks probleemiks oli minu jaoks edasi lükkamine, ma tegin enne ära „tulekahjud“ ning teised kiired ja lihtsad ülesanded aga see tähendas, et ma ei jõudnud küllalt äri arendavate tegevuste juurde.

Kuidas edasilükkamist vähendada?

Tee suured ülesanded väiksemateks tükkideks – jaga need tegevuste järgi eraldi ülesanneteks, siis ei tundu need võimatuna ja hakkad neid suurema tõenäosusega ka päriselt tegema.

Minu efektiivsuses oli suur läbimurre, kui hakkasin oma ülesandeid prioritiseerima.

Kuidas seda teha?

  1. Päeva alguses kirjuta välja kõik ülesanded, mis pähe tulevad, mis vajavad tegemist. Pane kõik oma mõtted kirja, isegi kui see ei tundu praegu nii oluline.
  2. Vali sealt välja 2 suuremat arenguülesannet ja kõik, mis on kindlasti vaja selle päeva jooksul ära teha ja tee neile ring ümber. Need on selle päeva prioriteet ülesanded.
  3. Alusta ringitatud ülesannetest, mis on kõige vastumeelsemad, siis saad need päeva alguses enegriliselt ära teha ja sa ei lükka neid tööpäeva lõppu kui oled juba väsinud. (Kui lükkad need tööpäeva lõppu on ka suurem tõenäosus, et need jäävad siiski tegemata)
  4. Tõmba ülesanne maha, kui see saab tehtud. See tekitab hea saavutatuse tunde ja siis on juba parem tuju järgmise ülesande juurde minnes.
  5. Kui kõik olulised ringiga ülesanded tehtud ja jaksu/aega veel jagub, siis hakka tegema ka teisi nimekirjas olevaid ülesandeid.
  6. Järgmine hommik pane uue nimekirja algusesse ülesanded, mis eelmisel päeval tegemata jäid ja alusta otsast peale.

Pikki tööpäevi tehes ei tasu alahinnata väikeseid pause, mine mõneks minutiks töölaua tagant ära ja lihtsalt puhka ja puhasta oma mõtteid.

Samuti leidsin, et väga oluline on töö/äri ja eraelu jaoks kindlate aegade määramine ja neist kinni pidamine. Minu jaoks tähendab see, et vähemalt üks päev nädalas me elukaaslasega tööd ei tee vaid leiame koos tegevusi.

Panusta aega ka iseenda arendamisesse, see innustab sind oma tööd paremini tegema ning selle käigus saad uusi teadmisi ja nippe, mille abil võib mõne probleemi lahendamine kergemaks muutuda.

Aga kuidas saada hakkama stressirohkemate perioodidega?

Kuula Inspiraatorid podcasti viimast osa ja saa teada!

 

Täida küsimustik ja osale kinkekaartide loosis: https://forms.gle/7PivpaQDng4zpZDVA
Facebook kogukond: www.facebook.com/groups/inspiraatorid/