Avalik meedia on tänapäeva ühiskonnas võimsam kui kunagi varem. See on platvorm, mis võimaldab sul oma sõnumit laiemale publikule edastada, kuid samal ajal võib sellel olla ka oluline mõju sinu mainele. Laura Kassin, kogenud personalispetsialist ja avaliku meedia ekspert, jagab oma kogemusi ja väärtuslikke nõuandeid selle kohta, kuidas jõuda meediasse ning säilitada hea maine.

Hirmud ja võimalused: Kuidas ületada ebakindlused

“Kes olen mina, et meedias midagi rääkida?” See on küsimus, mis on tõenäoliselt paljude meeltes mõlkunud. Laura Kassin tunnistab, et see hirm oli ka tema jaoks tuttav. Avalik esinemine suurele publikule võib tekitada ebakindlust, kuid tema sõnul on oluline mõista, et see on tavaline reaktsioon. Meediasse jõudmine ei nõua perfektsust, vaid autentsust ja väärtuslikku sisu.

Meediatiimi olulisus: Võtmeisikud eduka avaliku meedia taga

Meediatiimi kaasamine on nii Laura kui ka minu edule kõvasti kaasa aidanud. Leidsime, et ise oma vahendite ja teadmistega avalikku meediasse jõuda on tüki maad keerulisem ning ka ajakulukam kui meediatiimi palkamine. Isegi suure töö ja vaevaga võib puudu jääda sisekontaktidest ja ka –infost, mille omandamiseks võib kuluda aastaid.

Kui sul tekib võimalus minna eetrisse, siis arvatavasti löövad sel hetkel välja kõik võimalikud ebakindlused ja kahtlused, mille arvasid, et oled juba ületanud. Sellisel juhul on sinu meediatiim sinu kindlaim tugipunkt, kuula, mis soovitusi nad annavad ja usalda professionaali juhiseid. Nii on väiksem võimalus, et teed otse-eetris parandamatu vea.

Oluline avastus: Kuidas maksimeerida meediakajastust

Üks ühine avastus, mis meil veel Lauraga tekkis, on see, et ajakirjanikud ei kirjuta alati ise persoonilugusid. Selleks on meediatiim, kes aitab sul endast ja sinu sõnumist artikkel kokku panna ning seda ajakirjanikule saata. Kui soovid ka endast näha artikklit avaldada, siis kirjuta see valmis ja saada ajakirjanikule, kelle publikule see artikkel väärtust loob.

Hea mainega meediaesinemine: Väärtuse loomine

Avalik meedia ei ole tavaliselt koht, kuhu ennast otseselt turundama minna. Selle asemel peaks sisu keskenduma vaatajate, kuulajate ja lugejate vajaduste rahuldamisele ning väärtuse loomisele. Turundusliku sisuga riskid sattuda meedia “musta listi”, mis võib raskendada tulevast kajastust. Oluline on nautida oma aega eetris ning pakkuda infot ja teadmisi, mis aitavad teisi edasi.

Kui sa tunned, et meedia jõudmine on sinu järgmine samm või soovid kuulda rohkem nõuandeid, siis kuula allolevat podcasti osa. Seal jagame veelgi mõtteid ja praktilisi nõuandeid, mis aitavad sul olla meedia jaoks parimal viisil ettevalmistunud ning vältida vigu, mis võiksid sinu mainet kahjustada.

Laura tegemisi saad jälgida:

https://personalileidja.ee/