Kas oled kunagi mõelnud, miks mõned raamatud tunduvad sündinud bestselleriteks, samas kui teised jäävad pelgalt riiulile seisma? Vastus peitub tihti raamatuturunduse strateegias. Paljud autorid alustavad turundamist alles siis, kui raamat on juba valmis, kuid tõeline edu saavutatakse siis, kui alustad turundust juba kirjutamise faasis. Luba mul jagada oma kogemust raamatu „Eduka veebikoolituse alustalad“ turundamisel ning kuidas sellest saadavat õppetarkust tulevikus rakendan.

Varane start: Teadlikkuse tõstmine ja huvi äratamine

Minu viimane raamatu väljaandmine oli seiklus omaette. Kuigi olin varem andnud välja ingliskeelse ilukirjandusliku teose, oli eestikeelne käsiraamat uus väljakutse. Mina kahjuks alustasin seekord turundamisega natuke hiljem kui oleks tahtnud, järgmine kord jagan paremaid mõtteid ja emotsioone ka kirjutamise ning kirjastamise protsessist, et inimesed oleksid sellest rohkem huvitatud enne kui raamat poelettidele jõuab.

Õppetund 1: Turundusabi otsingud

Üks suur õppetund minu jaoks oli mõista, et ma ei pea kõike üksi tegema. Kuigi ma ei palganud eraldi inimest raamatu kirjastamiseks, oli raamatu turundamine see valdkond, kus ma tundsin, et vajan kindlasti ekspertide abi. Õnneks leidsin suurepärase meediatiimi, kes olid valmis mind toetama. Nagu ma rääkisin Laura Kassiniga Inspiraatorid podcastis (55. osa), oli see üks parimaid otsuseid, mida ma oleksin saanud teha.

Raamatu esitlus: Esimene sissejuhatus lugejatele

Üks suurimaid adrenaliinilaksu tekitavaid hetki oli raamatu esitlus Apollos. See oli minu jaoks esmakordne kogemus ning ma ei teadnud täpselt, mida oodata. Kuid otsustasin kasutada intervjuuvormi, ennast intervjueerima kutsusin Armin Pajula. See aitas mul luua kaasahaarava ja informatiivse esitluse, mis paelus kuulajaid ja andis neile põhjust raamatuga tutvust teha.

Raamatu turundus ei piirdu ainult trükisoojade koopiatega poelettidel. Edukas raamatu turundus algab juba kirjutamise faasis, kaasates lugejad teekonda ning luues huvi ja teadlikkust enne raamatu ametlikku väljaandmist. Samuti on oluline mõista, et turunduses võib abikäsi olla hindamatu väärtusega ning uutele kogemustele avatud olemine võib tuua üllatuslikke ja positiivseid tulemusi.

Nii et kui planeerid oma järgmist raamatut, mõtle selle turundusstrateegiale juba algusest peale. Ära karda proovida uusi ideid ja kaasata eksperthinnangut, sest raamatukirjutamise telgitagused võivad olla sama põnevad kui ise lugu, mille oled loonud.