Kui oled kunagi teinud telefonimüüki, siis tead, kui närvesööv see võib olla. Telefonikõne on otsekohene, sul ei ole kuskil ennast peita. Müügis on vaja ennast avada, oma toodet või teenust tutvustada ja veenda inimest, et ta selle ostaks. See võib olla mugavustsoonist välja viiv protsess.

Kuidas müügihirm väljendub

Müügikõnede hirmu tõttu võib esimeseks küsimuseks olla, kuidas sellest hirmust üldse teha müügikõnesid, kui on oht, et võidakse kohe kinni panna. Kuidas selle emotsiooniga toime tulla? Kas oled kunagi pannud telefoninumbri sinna sisse ja vaadanud tükk aega seda numbrit, mõeldes, kas julged nupule vajutada või mitte?

Ma tean, millest sa räägid. Kui alustasin müügitööd, värises minu hääl ja hing sees. Kuid ütlen ausalt, et kui sa oled enda teenuse või toote ekspert, sa tead oma pakutava kohta kõike ning oskad rääkida toote üksikasjadest, hindadest ja muust ilma abimaterjalideta, siis tegelikult see hirm kaob. See on alati ainult alguses. Kui inimene saab sõiduvette sisse, siis asjad töötavad, ta teab, mida ta teeb.

Muuda mõtlemine müügilt kliendi aitamisele

Lisaks on müügikõnes oluline, et sa tahad inimest tõeliselt aidata. Kui sa ei lähe kõnes müüki vormistama ja inimestele midagi läbi suruma, vaid tahad neid aidata, siis hirm kaob nagu iseenesest. Mul on omast kogemusest näha, et keegi ei taha öelda ei, kui teda päriselt tahetakse aidata.

Müügikõne ajal tuleks ka kuulata klienti. Küsi neilt küsimusi, et mõista nende vajadusi ja soove. Kui kuulad klienti, saad teada, mida nad otsivad, ja saad pakkuda sobivat lahendust.

Ära unusta kõne põhjust

Müügikõnes ei tohiks unustada oma eesmärki. Kui oled kliendiga ühendust võtnud, siis eesmärk on sõlmida tehing. Selleks on vaja kliendi vajadustele keskenduda ja leida lahendus nende probleemile. Müügikõne pole ainult toote müümine, vaid ka võimalus pakkuda lahendust kliendi vajadusele.

Selleks, et teha häid müügikõnesid, on oluline mõista, et edukas müük algab kuulamisest ja potentsiaalse kliendi vajaduste mõistmisest. Oluline on pakkuda kliendile lahendust tema probleemile ning näidata, kuidas sinu toode või teenus sellele lahendusele vastab. Samuti on oluline kasutada selget ja veenvat kõneviisi ning esitada oma argumente loogilises järjekorras. Müügikõne edukus sõltub suuresti müüja suutlikkusest luua usaldusväärne ja veenev suhtlus potentsiaalse kliendiga.

 

Eduka müügikõne ülesehitusest rääkisime Inspiraatorid Podcasti uues osas Mark Väljakuga, kelle kogemustepagasis on üle 15 tuhandele eestisisesele müügikõnele lisaks ka mitme suve raamatumüügikogemus USA-s.